Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky pro poskytování služeb v oblasti Poradenství pro osobní rozvoj poskytované podnikatelem Zlatko Štěpina, IČ 614 20 611, podnikající na základě živnostenského oprávnění.
Všeobecné obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
I.1 Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást smlouvy mezi objednavatelem poradenství pro osobní rozvoj, účast na besedě, seminářů, školení, workshopů atp. (dále jen akce), jakožto kupujícím a Zlatko Štěpina, jakožto prodávajícím. Smlouva mezi oběma stranami vzniká na základě objednávky služeb. Ujednaní podmínky smluvního vztahu lze měnit nebo zrušit pouze výslovným ujednáním obou smluvních stran a na základě podmínek uvedených v těchto všeobecných obchodních podmínkách.
I.2 Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je fyzická osoba podnikatel Zlatko Štěpina, IČO 61420611 se sídlem Kamínky 291/23 Brno 634 00 podnikající na základě ŽL, plátce DPH CZ7007033836, jakožto prodávající (dále jen „prodávající“), a na straně druhé je kupující.
I.3 Kupujícím je spotřebitel, podnikatel nebo právnická osoba.
I.4 Spotřebitelem je každá osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
I.5 Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
I.6 Kupující podáním/potvrzením objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslán objednávky.
I.7 Předmětem kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím je poradenství pro osobní rozvoj, účast nebo pořádání besed, seminářů, školení, workshopů atp. (dále jen akce) pro veřejnost pořádaných prodávajícím v daných termínech na základě objednávky. Popis jednotlivých akcí, vč. termínu, místa a ceny je uvedena na webu prodávajícího zivotniterapie.cz. Je-li pro jednotlivé akce požadována určitá úroveň kupujícího (z hlediska osobního rozvoje kupujícího) je toto uvedeno v popisu akce, není-li uvedena, je akce pro širokou veřejnost bez rozdílu.
I.8 V případě, že předmětem Kupní smlouvy uzavřené mezi kupujícím a prodávajícím (dle specifikace výše) je akce neveřejná (pro uzavřenou skupinu), jsou tyto VOP také platné. Jednotlivé vyjímky z ustanovení těchto VOP budou uzavřeny písemnou formou v Kupní smlouvě. Kupní smlouva na neveřejnou akci má výhradně písemný charakter a lze ji vzájemně potvrdit prostřednictvím oboustraného zaslání scanu podepsané Kupní smlouvy e-mailem.
II. Sdělení před uzavřením smlouvy
II.1 V souladu s ustanovením § 1820 občanského zákoníku prodávající sděluje, že:
a) náklady na prostředky komunikace na dálku v rámci ČR se neliší od uvedené sazby poskytnutí služeb na dálku, tzn.neúčtují se žádné další poplatky
b) požaduje úhradu kupní ceny před poskytnutím samotného plnění, tj. před zahájením služby či akce, není-li uvedeno či dohodnuto jinak
c) ceny služeb a způsoby platby jsou uvedeny v ceníku, popisu akce, na webové stránce Přihlášky nebo zaslány na e-mail kupujícího po odeslání Přihlášky/objednávky na příslušnou službu či akci
f) v případě, že spotřebitel má stížnost, může tuto uplatnit písemně, zasláním na adresu sídla prodávajícího či na e-mailovou adresu zlatko@zivotniterapie.cz.
III. Smlouva
III.1 K uzavření smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím dochází buď podpisem písemné objednávky služby v / na provozovně kupujícího nebo objednávkou učiněnou na dálku, a to buď formou odeslání Přihlášky prostřednictvím internetových stránek prodávajícího nebo e-mailem. Uzavření smlouvy prostřednictvím webového rozhraní je považován den, kdy kupující uhradí prodávajícímu dohodnutou cenu za objednanou službu, akci, při dodržení termínu splatnosti.
III.2 Prodávající se zavazuje ke splnění uveřejněných podmínek služeb či akce, především co do termínu, obsahu a ceny.
III.3 Kupující je povinen řádně a včas zaplatit cenu za službu či akci v době splatnosti uvedené v Přihlášce/objednávce, ale současně ještě před příchodem na akci.
Termín splatnosti je uveden na Přihlášce/objednávce služby, kdy může být uveden jako Rezervace – „po odeslání přihlášky je místo na akci rezervováno x dní“ (zpravidla 3dny od odeslání přihlášky/objednávky ze strany kupujícího).
III.4 Cena služby či akce zahrnuje věci uvedené v popisu akce, není-li uvedeno jinak. Např. při platbě ubytování a stravy přímo ubytovateli, je toto uvedeno u příslušné akce. Prodávající si vyhrazuje právo na zálohovou platbu za ubytování, stravu nebo služby nad rámec akce, ikdyž se platba za toto bude provedena přímo ubytovateli atp.
III.5 V případě, že kupující hradí zálohovou či plnou platbu třetí straně, která je zainteresována na pořádání akce Prodávajícím, uzavírá Kupující obchodní vztah s touto třetí stranou a veškeré obchodní vztahy a podmínky se řídí Obchodními podmínkami a přísl. této třetí strany a Prodávající za ně nenese žádnou právní odpovědnost.
IV. Odstoupení od smlouvy
IV.1 Kupující má právo od smlouvy odstoupit z jakéhokoli důvodu, avšak nejpozději do 14 dnů před zahájením poskytování služby či zahájení akce (dále jen „služba“), tedy před začátkem příslušné akce.
IV.2 Pokud kupující odstoupí od smlouvy 14 dní před zahájením poskytování služby, bude mu ze strany prodávajícího účtován storno poplatek ve výši 30 % z ceny akce.
Pokud kupující odstoupí od smlouvy 13 – 8 dnů před zahájením poskytování služby, bude mu ze strany prodávajícího účtován storno poplatek ve výši 60 % z ceny akce.
Pokud kupující odstoupí od smlouvy méně než 8 dní před zahájením poskytování služby, bude mu ze strany prodávajícího účtován storno poplatek ve výši 100 % z ceny akce.
IV.3 Odstoupení od smlouvy je možné pouze e-mailem na adresu obchod@zlatko.cz.
Pokud prodávající neodešle kupujícímu do 24hod. od odeslání kupujícím Odstoupení od smlouvy, potvrzení o přijetí zrušení účasti – Odstoupení od smlouvy, znamená to, že kupující neobdržel e-mail s Odstoupením od smlouvy od prodávajícího a Odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího je platné ke dni prokazatelně odeslaného e-mailu na na dresu obchod@zlatko.cz.
IV.4 V případě, že kupující uhradí cenu za poskytování služby, akce atp. v termínu kratším než 12 dní před jejím začátkem, a následně zruší svoji účast, je účtován kupujícímu storno poplatek ve výši 100% uhrazené ceny.
IV.5 V určitých případech může prodávající kupujícímu převést až 90% uhrazené ceny akce, po odečtení storno poplatků za ubytování, stravu, doplňkové služby, materiály atp., na některou z následujících akcí či služeb, ale toto je pouze na svobodné vůli prodávajícího.
V případě převedení na jinou službu, je kupující povinen uhradit případný rozdíl v ceně akcí nejpozději 30dní před jejím zahájením. Převedení na jinou službu lze provést pouze jednou a kupující se jí musí zůčastnit nejpozději v průběhu následujícíh 9 měsíců, od termínu původní akce, která byla uhrazena.
IV.6 V případě, že je smlouva uzavírána distančně a kupujícím je spotřebitel, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 5dní. Lhůta běží ode dne uzavření smlouvy, tj. od odeslání potvrzení ze strany prodávajícího e-mailem nebo SMS (např. potvrzení o přijetí platby).
Odstoupení od smlouvy spotřebitel zasílá e-mailem na adresu obchod@zlatko.cz, poskytovatelem poštovním služeb na adresu sídla.
Spotřebitel však nemůže od smlouvy odstoupit v případě, že prodávající splnil služby, jež jsou předmětem smlouvy, s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Spotřebitel má povinnost uhradit poměrnou část ceny v případě, že plnění služby započalo před odstoupením od smlouvy. Toto ujednání neplatí v případě, že spotřebitel uzavře smlouvu distančním způsobem s prodávajícím ve lhůtě 12dní a méně před zahájením akce. V tomto případě se na spotřebitele vztahuje bod IV/4 těchto VOP.
VI. Závěrečná ustanovení
VI.1 Pokud tyto obchodní podmínky nestanoví jinak, řídí se právní vztahy mezi smluvními stranami příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění.
Znění těchto obchodních podmínek je pro smluvní strany závazné.
Platnost od 1. 10. 2021
Revize 1.4.2024